Wednesday, May 16, 2012

Kenapa Aku Suka Balik Rumah

assalamualaikum..

sesiapa yang pernah tinggal dekat hostel mesti akan faham apa yang kami rasa..lagi-lagi bila hostel jauh dari rumah..saya rasa kalau campor tolak darab bahagi..rasa-rasanya dekat 11 tahun kot saya akan tinggal dekat hostel *eh..macam hukuman penjara pulak--kamu disabitkan kesalahan dan akan dipenjaran selama 10 tahun--hahaha*--aku tau ramai lagi yang duk hostel dari darjah 1..tapi..cane nak buat ek..sebab nie belog aku..so aku tulis pasal aku lah iye..

sekarang..alhamdulillah..hostel kira dekat sikit dengan rumah..itu pun payah nak balik..asyik kelas je memanjang..
kalo saya balik tiap-tiap minggu..suara merdu akan berbunyik * x de kerje laen...nak balik je*...untuk mereka yang x pernah nak paham..meh aku bagi sebab..kenapa aku yang *cengeng* nie suka balik...perlu balik...harus balik..mesti dan wajib balik rumah selalu:
  1. iye.sejak dari hari pertama saja jejak kaki kat tanah di sini ... saya memang x suka duduk dekat sini *macam harem* je ... but .. sekarang dah ok sikitlah ... *terima kenyataan .. dan saya redha atas kesemuanya*
  2. iye.rumah saya agak dekat dengan hostel.lagi-lagi dah ada jalan baru sekarang nie.*bagi tepukan gemuruh dekat kerajaan MALAYSIA..sebab buat jalan*
  3. iye.memang saya tak de kerje lain. kerje saya balik rumah SAHAJA
  4. iye.memang duit saya sangat BANYAK sebab 2 saya kene habiskan dengan cepat.caranya balik rumah setiap minggu.*terima kasih dekat expres BOBO yang cas dekat saya RM18 untuk balik rumah--kalo reti bawak kete nanti..mmg tak lah saya nak naik expres lagi--sebab tambang sangat MURAH*
  5. iye.saya bahagia di sini.*sumpah..lagi bahagia, aman, sentosa dan tenteram bila duduk rumah*
  6. kenapa saya suka balik???????????????????SEBAB----sejak dari umur saya 13 tahun saya tinggal dekat hostel..sangat jauh dari rumah...sekarang hostel saya agak dekat dengan rumah..memang..kamu yang tak paham akan cakap *alah..orang laen pun duk hostel jugak..*--ekeleh--kau tak rasa..bolehlah cakap macam tue...*BOLEH BLAH*...saya kehilangan hampir ENAM TAHUN bersama keluarga saya...sementara saya masih mempunyai kesempatan untuk merasai masa bersama keluarga saya..sebab itu saya selalu balik..saya bukan tak ade kerje laen...saya cuma mahu menggantikan masa ENAM TAHUN LALU..sebab sekarang saya masih berkesempatan untuk melakukannya...saya seolah-olah orang lain pada waktu tersebut bila pulang ke rumah..sebab banyak masa saya dekat sekolah..sekarang saya ada kesempatan nak balik selalu...saya ambil peluang tersebut untuk luang masa dengan keluarga saya..TAK SALAH KAN??sebab aku tak mintak duit engkau pun nak balik.bangang!
kamu rasa dulu..*if dapat putar balik masa* tinggal di hostel dari umur kamu 13 tahun..KEMUDIAN BARU KAMU CAKAP! 
 tak suka ..boley blah!


2 comments:

  1. Balik Hostel balik rumah balik hostel... hahahahahaha. Yang penting jumpa mak. Peduli apa orang cakap.

    ReplyDelete
  2. Betul2...time nie lah kte nk slalu lawat family kt..

    ReplyDelete