Wednesday, May 9, 2012

100 Tahun Bersama Nestle

Assalamualaikum..
Sekiranya Nestle adalah manusia normal sudah semestinya pada usia 100 tahun Nestle layak untuk bergelar *TOK NEK* yang bermaksud DATUK KEPADA NENEK *xpayah nak carik dalam kamus dewan, perkataan ini tidak didaftarkan*.  Dan semestinya lagi Nestle sudah menjadi bongkok tiga sebab sudah tua.  Namun AJAIBNYA Nestle terus meneruskan legasinya dengan penuh GAGAH sebab Nestle bukan MANUSIA..hehe...jangan nak tipu yang korang tak tau Nestle tu ape..kalo masih tak tau jugak Nestle tu ape sila pergi ke SINI.  

Ini adalah antara produk Nestle yang saya suka

 
sumber : SINI
Ini adalah susu feveret aku time kecik-kecik dulu.  Rasa masih sedap dari dulu sampai sekarang.  Kalo x percaya boleh lah try.hehe

 
sumber : SINI
Yang nie pun antara feveret aku juga.  Sedap dan sangat kenyang memakannya.  Sangat sedap oke!

sumber : SINI

And this one is minuman yang saya sangat suka.  Very the sihat one.  Good for ur kesihatan.  Rasa memang tak dinafikan sangat sedap sampai menjilat botol okeh!Price also ok..Kalo yang nak diet tu, bolehlah amalkan

 
sumber : SINI
Yang ini pun sangat suka makan. Rasa die ok2 je..x manis sangat. Aku x tau kenape, tiap kali makan dis milky bar, i selalu rasa comel dan cute je..haha..*mintak PELEMPANG*..gurau okeh..mungkin sebab die punya pack cantik and comel kot..haha..

DAN YANG TERKAHIR SEKALI.....SEMESTINYA...JENG2...

sumber : SINI
hihi,,kalo korang semua tak suka benda kat atas tadi tu munkin dapat dipercayai...tetapi agak mustahil untuk korang x suka bende ini.  INI ADALAH MILO.  hihi..sangat banyak kenangan jugak minum MILO nie.  Time sekolah asrama dulu ingat lagi, milo menjadi COKLAT yang sangat sedap.  Cara-cara membuat milo menjadi coklat adalah :
  1. Ambil satu peket MILO 3 in 1
  2. Buat satu lubang kecil di bucu paket tersebut
  3. Kemudian, pergi ke bilik iron *sekolah aku dulu ada bilik iron, aku x taulah sekolah zaman sekarang, mungkin semua dah bawak iron sendirik dari rumah kot*.  Jap,eh,,kenapa nak pergi bilik iron?hehehe..jeng2
  4. Sila IRON MILO YANG KORANG DAN LUBANGKAN TADI *ntah korang paham tak ape yang aku cakap nie*
  5. Korang mesti bijakkan, tak kan nak IRON cenggitu je MILO tadi 2...jadi pinjam towel roomate or bestfriend kamu untuk membalut or membungkus MILO tersebut.  Jangan guna towel sendiri nanti KOTOR..hehe..Kalo pinjam kawan punya towel, biarkan mereka yang cuci towel kotor tu *aku memang KEJAM*..hahaha..
  6. Sila IRON di ATAS TOWEL tersebut..sila sejukkan untuk beberapa minit..so jadilah coklat
hihi..itu saja iya kisahnya kali ini..hahaha...so, siapa-siapa yang berminat untuk berkongsi pengalaman 100 Tahun dengan NESTLE bolehlah layari laman web mereka di SINI

Dan, ini adalah cerita saya NESPRAY UNTUK ANA


No comments:

Post a Comment