Friday, April 26, 2013

another cinderella story.

Assalamualaikum
pada hari jumaat nie seafdalnya aku citer lah sikit pasal benda agama kan..something yang relate dgn agama yang boleh sama2 buat renungan..tapi now mcm end up dengan cerita cinta penuh lagha je..haha..
pada usia 1/4 abad nie..misti korang dah berangan2 nak kawen kan *bagi yang belum kahwinlah,yang dah tu aku ucap taniah lah*
so..aku pun pernah melalui zaman yang tak berapa nak matang bila aku berangan nak kawen dengan orang begini dan begitu yang aku rasa macam out of my gapaian saje..demm..haha..now..alhamdulillah..aku dan insaf dan sedar diri sikit..haha
aku harap pada hari jumaat yang penuh barakah ini...doa aku dimakbulkan supaya aku dapat kahwin dengan

  1. orang yang TAAT pada perintah Allah, agama Islam dan sangat sangat menghormati dan menyayangi keluarga dia dan keluarga aku
  2. seorang guru *sebab, insyaAllah aku pun akan jadi cikgu, so nanti tak timbullah masalah tak paham kije masing2*..so..nanti die paham lah kalo aku bz..kau pun tahu kan sekarang..semua masalah jadi kat dalam negara nie sume nak blame cikgu tak pandai mengajar..sedih!*put that blame on me*
  3. seorang yang kuat bersukan orang minat sports lah *sebab aku memang tak in2it dengan sukan*haha..so bila aku ada anak nanti aku nak lah dia pandai sukan like father like son =)..mungkin bakal anak aku nanti boleh contribute sumthing utk our country..who knows lah kan....aminn
  4. seorang yang sangat penyabar since aku nie jenis mood macam wave kat laut je..kejap ok jap tak ok..
  5. someone yang suka travelling..sbb aku suka jalan2 tengok tempat orang..iloveittothemax
  6. kalau boleh orang tu mestilah ada sedikit sebanyak ilmu dalam bidang ekonomi..sbb aku suka borak pasal ekonomi..investment..wah2..berangan je kan..yah..jujur..aku suka orang citer dengan aku pasal pelaburan..yang mana ada prospek yang ok..BUT jangan cerita dengan aku pasal PELABURAN CEPAT KAYA..u named it..aku memang tak berminat.menipu orang memang macam lahanat!
  7. orang yang kuat kerja cari rezki yang halal..tapi janganlah sampai mengabaikan keluarga
  8. orang laki yang pandai nak bagi motivasi kat aku..supaya dapat induce aku selalu buat benda baik =)
and aku malas nak tulis lagi..hahahaha...and tak payah nak kutuk2 aku ea..aku tulis kat belog aku sendiri..so lantaklah  nak tulis ape pung..tak suka tak yah baca..and..satu lagi.extra point kalo orang tu bergelar Datuk..so nanti aku boleh jadi Datin..hahahahaha..

berangan memang best..but when it comes to yang betul2 punya..tak lah indah mana..tapi kadang2 elok jugak berangan..pendapat aku lah..hehe..tapi kaut tak payah lah berangan waktu buat kerja..liabiliti kepada negara tau tak!



No comments:

Post a Comment