Sunday, April 12, 2015

Hadiah Untuk Ayah

Hi assalamualaikum..
Aku baru setahun kerja.
Aku beli kereta.
Kenapa aku pilih untuk beli kereta yg aku guna sekarang?
Sebab aku kesian kat ayah..
Aku kesian tengok ayah guna Van
Ayah x pernah tukar kereta..itulah van pertama sehingga sekarang..
Tipulah kalo ayah tak pernah teringin nak naik kereta yg baru2
Duit ayah habis guna untuk buat rumah
Gaji ayah tak banyak
Kami adik beradik semua masih sekolah waktu tu
Jadi aku mmg azam dr mula2 aku belajar aku nak beli kereta yang bagus2 untuk ayah..
Alhamdulillah..akhirnya..aku dpt beli..
Ayah dapat bekorban untuk kami waktu kecik2 dulu..tak kan sekarang aku tak dapat buat sama mcm ayah buat...
Aku bukan guna sangat pun kereta tu..
Aku beli sebab nak senangkan ayah ngan mak nak jalan2..
Lagipun van kami dah tua..uzur..
Lagipun masa hayat ayah masih ada nielah aku nk buat ayah rasa jugak hidup senang..

2 comments: