Sunday, June 23, 2013

inspirasi dari seorang sahabat

Assalamualaikum
pagi tadi aku on9..seperti biasa haruslah aku bukak fb dulu...then baru baca apa yang patut..email..news..and mcm2 lagi lah yang perlu dibaca..selalu bukak fb takde lah banyak sangat benda yang best..ada jugak tapi tak banyak...

pagi tadi..aku bukak fb tengok kat wall aku...gambar yang kawan aku upload..gambar rumah..rumah yang die buat untuk mak ayah dia..pertama kali tengok aku terus rasa nak menangis..aku rasa syukur, terharu pun ada dan bangga sebab berkawan dengan orang yang sangat baik dan bertanggungjawab dengan family die..terus aku rasa makin bersemangat nak hidup atas muka bumi ini..sebab aku nak berbakti dengan mak ayah aku..aku rasa bersyukur kat Allah kerana dipertemukan dengan sahabat2 yang selalu memberi inspirasi dalam hidup ini..dikurniakan sahabat untuk aku bertambah menjadi semakin baik..

niat aku paling besar sekali dalam hidup nie adalah..aku nak buat rumah untuk mak dan ayah aku....tiap kali aku balik rumah waktu cuti..benda itulah yang aku selalu cakap dengan mak dan ayah aku..mudah-mudahan apa yang aku selalu cakap tu jadi doa...kalau umur aku panjang..dapat kerja..benda pertama yang aku nak buat memang rumah..

gembira rasanya bila dikelilingi kawan2 yang sentiasa memberi inspirasi dalam hidup kita..petang semalan pun aku ada chat dengan kawan sekelas..kami pun bercerita perihal rumah...

post aku nie bukan bertujuan aku nak tunjuk yang aku nie baik sangat ke apa..cuma..aku ingin berkongsi rasa gembira bila aku ada kawan yang lebihkan hal mak ayah dia dari kepentingan diri sendiri *eh, korang paham tak apa yang aku cuba sampaikan*

dalam kita bergembira hidup ini..kadang2 kita lupa siapa yang menyekolahkan kita sampai kita dapat kerja..dapat duit..kadang2 kita selalu nak enjoy je sampai lupa tanggungjawab dengan ibu bapa..mak ayah kita memang lah tak pernah mintak duit kita sebab kita je yang selalu mintak duit dari dieorang sampai lupa nak bagi duit untuk mereka..mungkin waktu sekarang nie aku masih belum mampu nak bagi duit banyak2 kat mak ayah aku..iyelah aku mana ada kerja lagi...yang ada pun duit elaun je..itupun aku bagi then mintak balik ngan mak ayah aku bila dah pokai..so bila aku dah kerja nanti..aku nak balas baliklah apa yang mak ayah aku buat untuk aku....since aku belum mampu nak bagi papa..aku bagi doa je ngan mak ayah aku sekarang..

rumah yang kawan aku buat untuk family die =)

 ini lah kawan yang aku ceritakan kat atas tadi..kami berkawan sejak kami kat sek men sains kuching lagi =)
nak jumpa orang bagi inspirasi kat aku hari nie??pergilah kat hospital..kawan aku kije kat hospital..kije ape?tanye lah die sendiri kalo jumpe

maaflah bahasa ejaan dan struktur ayat yang terabur
tulis dari hati:vinot







No comments:

Post a Comment