Thursday, August 30, 2012

bila terpaksa memilih

Assalamualaikum..
sekarang aku selalu update blog je kan..aku pun tak tau nape..aku memang suka nak merapu dekat sini..korang ade tengok tak citer DEJAVU DI KINABALU..misti ramai yang layan kan..korang rase seronok tak kalo jadi Nadira??iyelah..ramai yang sayangkan die..Bazli..ade Ammar..

aku rasa sukar kot bile kita terpaksa memilih..salah pilih lain pulak jadinya..mula2 Nadira kapel dengan Bazli..family Bazli suka kat die..and pastu plak di tercrush dengan Ammar..hihihi..mama Bazli pergi maki hamun die kat Hospital..iyelah..sape tak sayang anak kan..mama Bazli sentaplah bila Nadira buat anak die camtuh..

tapi kalo bende nie jadik betul2 dalam kehidupan kita..misti payah kita nak handle..awk dah kapel bertahun2 dengan orang tuh..dah kenal family die..and tb2 pulak sekarang awk tercrush dengan orang laen..or orang lain datang nak pinang awk..or bf lame datang balik carik awk..or org yang awk minat tyme sekola dulu nak jadikan awk wife die??hahaha..banyak betol kemungkinan kan..

ade ketikanya..banyak pilihan itu seronok..misalnya..ketika kita hendak membeli baju...semestinya pilhan yang banyak akan memungkinkan kita dapat baju yang terbai.....tapi bila melibatkan hati dan perasaan..banyak benda nak kene fikir..

soal baju..soal hati perasaan..memang ade persamaan..iya..kedua2nya melibatkan perasaan SUKA..namun soal hati..melibatkan lebih dari SUKA..

bila terpaksa memilih bukan hanya soal baju or perasaan..tapi banyak hal dunia ini kita akan berjumpa dan terpaksa untuk memilih...bila melibatkan soal masa depan..memilih bukan benda yang senang...pengalaman aku sendiri..tahun 2008..buat pertama kalinya, dalam hidup aku, aku terpaksa memilih..keputusan yang aku buat akan menentukan masa depan aku..dan akhirnya aku memilih untuk menjadi guru..kenape aku memilih untuk menjadi guru??hurm..BIARLAH RAHSIA...hahahahaha..malas aku nak citer...

hurm..bagaimana pula hal jodoh??yang tu aku tak taulah nak cakap ape...cube tanye dekat Nadira..hahaha..

k..bye..assalamualaikum..

p/s:aku menulis benda nie suka2 sahaja..takde kaitan antara yang hidup atau yang mati..cerita DEJAVU DI KINABALU 2 pun dah awal2 tulis citer yang dieorang buat takde kaitan antara yang hidup atau mati..kalo ade pun..bende 2 hanyalah kebetulan...btw,,nape aku rasa citer DEJAVU DI KINABALU 2 lebey kurang same je dengan citer korea SUMMER SCENT..




4 comments:

  1. tiz zaqyah still cute since dia berlakon citer Nurkasih hehe

    ReplyDelete
  2. huhu.. memang seronok bila jadi orang yg ramai suka kat kita.. hehehe..:) singgah sini...

    ReplyDelete
  3. Percaya tak... akak tak tengok langsung citer ni hihi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihi..vina tengok kat utube je kak..2 pun tak sume episod..hehe

      Delete