Tuesday, July 24, 2012

Iklan Government Transformation Programme yang COMEL


Assalamualaikum..
Hari ini hari kedua aku kat sekolah..baru dapat jadual..macam jadual waktu mengajar...hihi..sama je macam jadual aku praktikum 1st lu..cuma kene tambah ngajar pj je..hehe..aku dapat kelas 4B..ok lah...btw, time aku cari bahan untuk asement ekonomi tadi..aku gi youtube *menyempat jugak kan*hahaha...aku selalau tengok kat tb iklan GTP nie..walaupun panjang sikit dari iklan laen..tapi best....

ok..ini soalan asement aku ;

Malaysia sedang menuju ke arah pembangunan serta pertumbuhan ekonomi yang pesat untuk mencapai Wawasan 2020.  Justeru melalui Program-program Transformasi Ekonomi Malaysia akan menjadi sebuah Negara Berpendapatan Tinggi ataupun "High Income Country".  Berdasarkan kenyataan-kenyataan di atas :

  1. Buat satu analisis tentang sektor-sektor ekonomi yang menyumbang kepada pertumbuhan dan pembangunan ekonomi di Malaysia.
  2. Bincangkan bagaimanakah Program Transformasi Ekonomi di Malaysia dapat membasmi kemiskinan serta melonjak negara sebagai Negara Berpendapatan Tinggi.
Korang tengoklah iklan kat atas tu..comel kan..aku suka iklan dieorang nie..walaupu  panjang sikit dari iklan laen..tapi seronok tengok...


No comments:

Post a Comment