Sunday, July 1, 2012

Indah Ramadhan

Assalamualaikum..
hari nie hari pertama Julai..makna nye tak lama lagi bulan ramadhan akan tiba..sape2 puasa yang lompang 2 dah ganti k???tiap kali ramadhan tiba..harapan aku masih macam harapan aku 2 3 tahun yang lepas..tiap kali ramadhan aku berdoa benda yang sama...hurm..sebagai orang Islam..semua kita menantikan kedatangan ramadhan kan..bulan yang penuh barakah..IBLIS SYAITAN pun DIIKAT..tapi..kenapa masih ada orang buat jahat time bulan puasa..kerana NAFSU..makanya..jihad melawan NAFSU itu lebih hebat dari bertarung di medan perang...kita berperang kita nampak manusia, senapang atau bom..tapi NAFSU??adakah kita nampak nafsu??

harapnya..dalam sibuk kita mencari rezeki dibulan ramadhan nanti, kita tak lupe tanggungjawab kita sebagai orang Islam...dekat tb pun dah galak buat iklan kurma...iklan perabot..hurm..jangan nanti after raya kita terpaksa berhutang sekeliling pinggang...masyarakat kita beriye2 sungguh kadang2 nak sambut raya..itu ini semua nak tukar *aku tak cakap semua orang macam ini, SEGELINTIR*....eloknya kita sambut secara sederhana..islam itu sendiri menuntut KESEDERHANAAN..harapnya..ramadhan kali ini membawa lebih banyak kebaikan untuk kita semua..ramadhan kali ini tentunya lebih berbeza..kerana aku buat latihan mengajar stat first ramadhan kalo tak silap *aku ni pelupe, banyak sangat makan semut agak nya*..

layanlah gambar kat bawah nie..ape yang terjadik time akhir2 puasa kat rumah aku..*macam tongkang pecah je aku tengok*

aku memang saje letak gambar ini..haha..takdelah nampak rumah aku macam tongkang sangat kan..haha

sumber : SINI

kisah ramadhan yang lebih indah dan cantik. SINI








6 comments:

  1. sekajap j masa berlalu..
    dh nk msuk ramadhan pon...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan,.jap je..erm..masa makin cepat berlalu..teringat kata-kata ustaz sy dulu..die cakap, antara tanda kecil hari kiamat adalah masa semakin cepat berlalu..

      Delete
  2. Mudah-mudahan ramadhan kali ini penuh makna. :)

    ReplyDelete
  3. hikhikhik ramadhan di kanowit la kita klak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. yalah tadik,,nasib jak x raya sia..hahaah

      Delete