Monday, July 23, 2012

1 Litre of Tears

Assalamualaikum..
hari ini aku gila nak update belog je..taktau nape...hurm..eyh, korang ingat lagi tak citer 1 Litre of Tears...citer lame nie..tapi aku tetibe teringat..btw, pada asalnya aku nak buat asement ekonomi...tapi rileks lu..hahaha...aku janji..siap update belog aku buat kije...JANJI....aku kalo jiwa aku tak bape nak tenteram..aku suka menulis...tapi lagi baek sebenarnya kalau baca quran ke or buat bape aktiviti yang lebey berfaedahlah tyme bulan pose nie.....daripada sibok nak update belog..macamlah orang nak baca...lantak lah..korang baca ke tak..tapi aku nak menulis jugak...ini adalah aktiviti memanaskan otak sebelum membuat kerja yang lebih berat..hahaha..

Citer nie betul tau....tak tipu.. 1 litre of tears nie menceritakan kisah hidup aya yang berusia 15 tahun dalam meneruskan sisa hidup die selepas di sahkan menghidap penyakit spinocerebellar ataxia..mula2 aya nie sorang pelajar yang aktif..then mama die pasan yang sumthing wrong ngan anak die....upe2nya aya ada penyakit..bermula lah kehidupan baru aya..sikit demi sikit keadaan fizikal die semakin lemah...paling kesian die ditinggalkan oleh cinta pertama die Yuji..then datang pulak si Haruto..die pun suka kat aya jugak...tapi malangnya papa si haruto tak suka hubungan die dengan aya..papa haruto doktor kat tempat aya berubat 2..

Ada satu citer melayu yang jalan cerita lebey kurang je dengan cita nie..dulu pernah maen kat TV3 HANI hurm...aku tak tau lah macam mana agaknya kalo benda nie jadi kat diri kita kan...tapi aku yakin setiap apa yang berlaku itu ada hikmahnya..layan lah lagu citer nie..


4 comments:

  1. tak penah tengok

    penah tengok my boss my hero je.hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. tengoklah..cite nie best kot..tapi cite lame lah..

      Delete
  2. kmk dah nanga cita tok, nang kmk nangis jak. sobsobsob.

    ReplyDelete