Monday, June 18, 2012

GLOBAL WARMING

Assalamualaikum..
kemaen lagik kak vina nie kan..tajuk post nak bahase orang puteh aje,.,aku bukan nak cakap kenape bumi semakin panas..*adakah sebab dosa aku makin banyak??*..cop2..arinie kak vina nak bahase kan diri SAYA..haha...

ok..kt stat balik k..saya bukan nak terangkan kenapa bumi semakin panas *boleh carik kat intenet, banyak kot*,,,saya nak mengajak anda semua untuk berfikir semula..apa yang anda telah lakukan terhadap bumi..??adakah anda turut menyumbang kepada pemanasan global?JIKA JAWAPAN ANDA ADALAH YA,saya mintak TOLONG, BERHENTILAH, BERHENTILAH MEROSAK KAN BUMI, MEMANASKAN BUMI.

ADIK2,KAKAK2,ABANG2,MAKCIK2,PAKCIK2,DATOK2,NENEK2,OYANG2..kita hanya ada satu planet sahaja untuk hidup...SATU PLANET SAHAJA iaitu BUMI...jadi..TOLONGLAH...SAMA2 KITA JAGA BUMI..mungkin kita hanya tahu mengeluh PANAS..tapi adakah kita melakukan sesuatu untuk menyelamatkan planet kita yang satu ini??

Hari nie cuaca macam dalam citer ULTRAMAN je..langit x nampak lagi dah biru or putih..tetapi berwarna OREN...*ke aku sorang yang BUTA WARNA*

KEPADA ANDA YANG MEMPUNYAI BISNES JUTA2,tebang pokok sana sini, bakar hutan sana sini, tolong kesian kan kami..KURANGKAN LAH..FIKIRKAN LAH, CARA LAIN SELAIN DARIPADA MEMBAKAR HUTAN...semoga anda tergolong dalam golongan yang disayangi Allah setelah melakukan kebaikan kepada orang lain..

jangan buat bumi MARAH.
sayangilah planet anda yang satu ini, insyaAllah dia akan sayang anda balik..


sumber : SINI

No comments:

Post a Comment