Monday, September 24, 2012

ramai pengajar, sedikit pendidik

Assalamualaikum..
hari yang agak penat *aku taktau nape, padehal bukan buat ape pun*
mlm tadi aku pinjam buku rum8 aku..

tajuk buku : BEDUK DIKETUK 
penulis : PAHROL MOHD JUOI

buku nie sangat best...buku nie ada 35 BEDUK *maksud die chapter lah*
aku jatuh cinta dengan buku nie kat BEDUK PERTAMA lagi...

BEDUK 1:RAMAI PENGAJAR, SEDIKIT PENDIDIK
aku rasa beduk 1 nie begitu dekat dengan tugas aku sebagai bakal pendidik..

sedikit yang dapat aku tulis mengenai beduk 1 ini ialah keistimewaan pendidik *semua yang aku tulis di bawah ini aku copy terus dari buku tersebut*

"Ilmu adalah amal jariah. Pahalanya berterusan selepas kematian. Pendidik adalah golongan yang paling dekat dengan tugas para rasul. Kerana dia mendidik modal yang paling berharga-modal insan. Jurutera hanya berdepan dengan mesin dan alat-alat teknologi tetapi pendidik berdepan dengan sikap peribadi dan teknokrat itu sendiri. Doktor menangani penyakit lahiriah, pendidik menangani penyakit rohani."

ini tidak bermaksud jurutera dan doktor itu tidak penting..masing-masing ada keistimewaannya..=)

so..aku cadangkan korang carik dan baca lah buku nie kalo ade kelapangan...cerita die begitu dekat dengan kehidupan seharian kita..sangat dekat..selalu berlaku dalam kehidupan seharian kita..so..belilah di kedai buku berdekatan dengan anda..kawan aku beli dekat MPH..

inilah buku dia *sangat menarik, ilustrasi yang menarik, font yang menarik dan yang penting sekali PENCERITAAN YANG MENARIK*
aku ambil gambar dari SINI
maaf iye tuan belog, saya tak mintak kebenaran pun nak guna

notakaki:wah2...serius betol cikgu kita hari ini =)


1 comment:

  1. Besar pahala kitak mendidik anak bangsa kita supaya menjadi modal insan yg berkualiti di masa depan klak

    ReplyDelete