Sunday, September 23, 2012

Malaysia,negara yang selamat?

Assalamualaikum..
pertamanya, aku bersyukur dilahirkan di Malaysia..jauh aku lebih beruntung dari saudara Islam aku yang lain di sana..aku sangat bersyukur..tq Allah..alhamdulillah..

namun untuk mengatakan negara Malaysia betul2 selamat..aku tidak bersetuju..kerana..banyak jenayah terutamanya terhadap wanita dan kanak2..di mana selamatnya if tiap hari kita dengar kes bunuh..kes bakar, kes ragut, kes culik..dan kes rogol..sebenarnya..aku semakin takut tinggal di Malaysia..namun aku hanya mampu berdoa, setiap langkah aku dilindungi oleh Allah dari niat manusia yang tidak baik terhadapku..

masih teringat, betapa tragis nya kematian adik Nurin...ya Allah..Kau bahagiakan lah adik Nurin di sana...

aku benci dengan perogol..kalau diberi peluang aku nak letup kan aje perogol guna c4..
aku benci dengan peragut..kalau diberi peluang aku kerat terus tangan peragut pastu lanyak dengan motor
aku benci dengan penculik..kalau diberi peluang aku tangkap penculik, letak dalam keranda..tanam hidup2
aku benci dengan pembunuh..kalau diberi peluang aku nak pembunuh dihukum mati depan khalayak ramai..

namum..semua tu KALAU..Malaysia ada undang2 dan aku haraplah undang2 ini lebih berkesan untuk mengatasi jenayah..aku harap POLIS dan ORANG-ORANG YANG BERKENAAN..buatlah kerja serius sikit..carik pembunuh perogol perompak penyagak dengan kadar yang segera...*aku tak cakap polis nie tak serius ok-jangan nak SENTAP plak*...kesian dengan keluarga mangsa

perogol, pembunuh, peragut dan penyagak di luar sana....aku doakan kalian cepat2 lah berubah ke jalan KEBENARAN....tak rasa takut dengan Allah ke?ke korang memang nak masuk NERAKA JAHANAM sebab aku tengok perangai KORANG MEMANG MACAM JAHANAM dah...

ya Allah...kau selamatkan lah bumi Malaysia ini..

dan sekali lagi...AKU JUGAK BENCI DENGAN PENJUAL DADAH....merosakkan anak bangsa..tak rasa bersalah ke?kalo iye pun nak kaya cepat..buatlah bende laen....yang paling sedey..bila orang ISLAM sendiri pergi JUAL DADAH..merosakkan orang Islam sendiri......bangang!

aku rasa penjual dadah nie sebenarnya ibu segala kejahatan..
jual dadah--->orang ketagih--->tak ada duit beli dadah--->meragut--->--->membunuh!

khayal sebab dadah-->merogol-->membunuh

kesimpulannya..mereka tidak berusaha mencari hidayah Allah..

aku tiba2 teringat akan arwah adik Nurin Jazlin..
al-fatihah.




2 comments: