Thursday, May 16, 2013

16 mei.

Hai
assalamualaikum.
lupa..aku makin hampir nak jadi cikgu.
bangun tadi tengok sazrin hantar msg..wish hari guru.tyme tu tak online lagi..ramai jugak lah yang wish selamat hari guru..kazen aku..pak cik aku..kawan2..tq semua =)

aku harap
nanti bila aku jadi cikgu..biarlah aku jadi cikgu yang berguna
bukan jadi cikgu yang pengampu
biar aku buat kerja kerana Allah
bukan nak harap pujian orang
sebab kalau nak harap pujian orang...nanti orang tak puji sakit hati jugak
ntah.aku dengan manusia yang dahagakan sangat pujian orang nie macam sedih sangat aku tengok..
nanti tak dapat puji mula lah menjatuhkan orang lain..tak paham betul
buat kerja dengan ikhlas..hati pun senang

selamat hari guru untuk :
  1. mak ayah aku.guru pertama dalam hidup aku
  2. guru tadika aku
  3. guru sekolah rendah, sk orang kaya sergunim
  4. guru sekolah menengah, sek men sains kuching
  5. guru matrik, kolej matrikulasi negeri sembilan
  6. pensyarah ipg, ipg kampus rajang
  7. cikgu memandu, cikgu eileen 
  8. kawan baik gaduh sayang, mohd khairul ezwan
  9. kawan2 sama ipg
  10. pak cik mak cik aku..pak cik sebelah rumah, guru besar sk pergau che iman bin sahdan
  11. jiran2 aku yang cikgu
  12. kazen2 aku..kak dang, kak ja, kak ni,wan, amy
  13. mak ayah mohd khairul ezwan
  14. kawan saya yang betul2 dah jadi cikgu..arfiza safian
  15. praktikumate saya cik za
  16. semua warga ipg kampus rajang

semoga kita sama-sama jadi cikgu yang baik..cikgu yang datang tepat pada masa..ingat..hasil kita ngajar anak orang itulah rezki kita..kalau kita ngajar dengan ikhlas..berkatlah..eh..lupa nak cakap..selamat hari guru jugak untuk ex bf aku..faiz..cepat2 lah awk posting iye..k.bye..

xoxo-cikgu vina