Sunday, October 27, 2013

resepi : ice cream cheese misi shelly

Assalamualaikum
hai.sedih.memang sedih.tapi aku tetap bangga.walaupun pernah kena kutuk team cap ayam..kami tetap mampu melangkah sejauh ini =) .. untuk mengubat kesedihan kita, mari sama2 kita belajar buat ice cream cheese...panjang ceritanya..hahahahaha

ini kisah bestie aku shelly...alah..yang cantik macam orang putih 2..hahah..hari ini beliau sangat gembira sebab ada beli satu benda yang sangat best dalam dunia ini, iaitu :

ini namanya stand mixer untuk buat cake bukan untuk bancuh simen..haha

alkisah beliau berhajat nak buat cheesekut..akan tetapi...ini jadinya

 
adunan sangat cair..CAIR MACAM AIR mungkin..aku taktaulah kejadian adunan ini..shelly ini bijak, aku dah bagi resepi, gatal tangan tambah itu ini..so ini MAKAN die...haha..darhaka lagi dengan aku...

akan tetapi beliau mengambil langkah bijak...alter resepi ini menjadi adunan seperti di bawah ini :



adunan ini telah ditambah dengan serbuk agar-agar =)


so...jadi lah begini 

 

heheeh..hebat tak..dari cheesekut bertukar menjadi ice cream yang sedap ini..hehe..

tak percaya??ini bukti die


 
hehe..sekarang percaya tak sedap..hehe...

Bahan-bahan:
250 g cheese
Butter *3 sudu besar sudah memadai*
susu pekat *SEPATUTNYA GUNA 1/4 SAHAJA*
susu cair 
serbuk agar2

Cara Membuat :
  1. Pukul semua bahan kecuali agar-agar..agak2 dah blend sume bahan berhentilah pukul
  2. Panaskan semua bahan di atas periuk kemudian tambah serbuk agar
  3. Sejukkan di dalam peti ais
  4. Selamat untuk dimakan

mesti korang confuse siapa yang buat benda nie sebenarnya..INI SHELLY YANG BUAT, aku bagi instruction via phone je..lain kali derhaka lagi dengan aku..hahaha..kan x dapat nk mkn cheesekut..haha..ice cream cheese pun boleh =)

 
ini lah kawan aku yang buat cheesekut tak jadi tapi jadi ice cream

sekian sahaja untuk kali ini.resepi ini nama penuh die ice cream cheese misi shelly inspired by datin vina.nak tulis kat tajuk atas tu macam panjang sangat dan tak kuasa orang nk baca.sekian.




1 comment: